5 poučení z marketingu na sociálnych sieťach

Vo väčšine spoločností je testovanie obrovskou súčasťou procesu rozhodovania sa v marketingovej stratégii, vylepšovaní produktov a ďalších krokoch. Pri našom testovaní sme si všimli pokles výkonnosti na našich sociálnych sieťach, tak sme pridali plyn a dosiahli sme výrazné zvýšenie. A to všetko len za pomoci lepšieho plánovania a prepracovania príspevkov.

Preto vám ponúkame naše skúsenosti, ako si zlepšiť social media marketing:

1. Skvelý čas na pridávanie tweetov je od 00:00 do 02:00 ráno

Jedným z najhlavnejších zistení na Twitter bolo, že najefektívnejší čas na pridávanie tweetov je neskoro v noci, alebo skoro ráno. Obzvlášť medzi 00:00 a 02:00 ráno. Hlavne pokiaľ máte medzinárodných sledovateľov, ktorí sú v rôznych časových pásmach.

Buffer v minulom roku publikoval článok, že ideálny čas pre obchodníkov na pridanie tweetu je okolo poludnia (12:00). Je pravdepodobné, že tento čas je veľmi populárny, ale to tiež znamená, že je počas tohto času Twitter najnavštevovanejší. To však redukuje šancu, že váš tweet bude videný a vaši sledovatelia na neho zareagujú.

Tu je príklad jedného z nočných tweetov AddThis:

Poučenie: pracovná doba počas dňa je na Twitter rušná. Preto pri testovaní myslite aj na časové úseky mimo nej, konkrétne neskoro večer a skoro ráno. Viete to docieliť naplánovanými príspevkami. Pre každú spoločnosť je to samozrejme odlišné, preto si vyskúšajte, čo u vás funguje.

2. Výsledky dosahujú aj sobotné a nedeľné rána

Okrem pracovných dní, netreba zabúdať aj na prispievanie počas víkendu. Nie každý človek si dopraje oddych od sociálnych médií počas soboty a nedele. Zistili sme, že víkendové rána medzi 08:00 a 11:00, získavajú vyšší dosah ako príspevky publikované v tom istom čase počas pracovných dní. Taktiež sa tento efekt objavuje počas sviatkov a voľných dní.

Poučenie: ak ste to zatiaľ neskúsili, odporúčame naplánovať si hrsť príspevkov na víkendové ráno. Vyskúšajte aj iný typ obsahu. Napríklad poučné, alebo zábavné príspevky majú počas víkendu výbornú odozvu v porovnaní s reklamnými príspevkami.

3. Opakovať samého seba nie je na Twitter zlá vec

Ako už bolo spomenuté vyššie, rýchlosť príspevkov na Twitter je obrovská, a práve to otvára možnosť repostovať viackrát ten istý obsah. Samozrejme, nerobte to doslovne, zmeňte mu skladbu. Napríklad, pri prvom tweete ohľadom článku použite názov, pri druhom použite citát, pri treťom špecifiká obsahu... Opätovné použitie obsahu, ktorý bol v minulosti úspešný, je výborným spôsobom ušetrenia času na hľadanie nového obsahu a zároveň získate čo najviac z už publikovaného obsahu.

Poučenie: zozbierajte po identifikácii najlepší použitý obsah a podľa potreby ho nechajte cirkulovať. Pokiaľ chcete zvýšiť dosah, použite obsah aj v tom správnom čase a sledujte, ako počet kliknutí a like stúpa.

4. Nepoužívajte na LinkedIn náhľad odkazu

Pri pridávaní príspevku sme si všimli, že namiesto ukážky prelinkovania je efektívnejšie a lepšie vyzerajúce, keď k odkazu pridáme obrázok. Ako príklad pridávame príspevok od AddThis:

Už v priebehu jedného mesiaca je viditeľný nárast reakcií od sledovateľov. Mnoho značiek stále nepridáva obrázky, ale necháva ukážky odkazov, čo vám dáva možnosť viac vyniknúť.

Poučenie: pokúste sa týždeň, alebo dva pridávať do príspevkov svoje obrázky, namiesto ukážok. LinkedIn Analytics rozlišuje toto zobrazovanie, a teda vám to uľahčí sledovanie výsledkov.

5. Vytvorte si obrázky, ktoré budú hovoriť, čo je v obsahu

Pekné obrázky lahodia oku, ale tie, ktoré poskytujú skutočnú hodnotu zachytením obsahu príspevku, dosahujú vyššiu angažovanosť. Ako príklad použijeme opäť obrázok AddThis:

Tento obrázok prezrádza, o čom je príspevok, a pokiaľ ste limitovaný počtom znakov príspevku, môže to byť veľký rozdiel. Taktiež, keďže ľudia svoje novinky skrolujú, text môžu prehliadnuť, ale je vyššia pravdepodobnosť, že ich obrázok zaujme a zanechajú vám reakciu v podobe zdieľania, či like. Obrázok môže obsahovať názov príspevku, či zaujímavosti, ktoré v ňom sú. Pokiaľ si neviete dať rady, pozrite sa ako to robia iné spoločnosti.

Poučenie: urobte si čas popremýšľať o obrázkoch, ktorými podporujete svoje príspevky. Stojí za to vytvoriť si pútavé a originálne ilustrácie, ktoré poskytnú okamžitú hodnotu čitateľovi. Či už ide o LinkedIn, Twitter alebo Facebook.