Jednostránková pokladňa vs. viacstránková pokladňa

Zdĺhavý proces platenia v eCommerce podnikaní je prekážkou pre mnoho zákazníkov. Faktom je, že väčšina zákazníkov nedokončí objednávku, pretože majú pocit, že celý postup dokončenia objednávky je zdĺhavý a komplikovaný. To znamená, že je potrebné zlepšiť veľa vecí, aby bol pre užívateľov príjemným. Koniec koncov, poškodzuje to váš predaj.

Takže, prečo on-line návštevníci preskakujú dokončenie nákupného procesu?

Najčastejšou príčinou opustenia nákupného košíka môže byť konečná cena alebo skryté dopravné náklady. Avšak nedávne štúdie ukazujú, že zvýšený počet zákazníkov, ktorý nedokončia nákupný proces, tak urobia kvôli nudnému postupu. To znamená, že je potrebné, aby bola táto stránka viac užívateľsky príjemná. Zmena farby alebo textu nebude stačiť, pretože proces zostane rovnaký. Musíte myslieť vo veľkom a začať nový inovatívny koncept.

Dobre, poďme teda zistiť, čo môžu zákazníci vyhľadávať pri nákupe v internetovom obchode.

Pridanie tovaru do košíka nebude zvyšovať váš predaj produktu. Pravdou je, že keď sa nakupujúci dostane na stránku pokladne, najskôr sa pozrie na to, aká je „dlhá“. Spýtajte sa sami seba, požaduje vaša stránka irelevantné informácie o vašich zákazníkoch? Je to niekoľkostránkový dotazník, alebo jedna jednoduchá stránka? Má vaša webová stránka jednostránkovú alebo viacstránkovú pokladňu? Vaše nasledujúca stratégia by mala brať do úvahy rôzne faktory.

Nižšie uvedené informácie vám pomôžu pochopiť klady a zápory jednostránkovej a viacstránkovej pokladne.

Jednostránková pokladňa

Výhody

Rýchlosť: Vyžiadať si informácie do jednostránkového dotazníka je menej únavné. Zákazníci jednoducho zadajú príslušné informácie podľa toho, či dostali príslušné informácie vrátane konečnej ceny, prepravných nákladov, dátumu dodania, atď. Rýchly proces dokončenia objednávky udrží vašich zákazníkov „nažhavených“ z nákupného procesu.

Zvýšený výkon prezentácie stránky: Integrácia Ajax checkout stránky zvyšuje zážitok z nakupovania. Stránky sa načítavajú rýchlejšie a zákazníci hodnotia nakupovanie ako jednoduchšie než kedykoľvek predtým. Užívateľsky príjemný dizajn významne prispeje k spokojnosti zákazníkov.

Plynulá navigácia: Jedna stránka zabraňuje navštevovaniu viacerých stránok na dokončenie objednávky. Polia, ktoré sú k dispozícií na jednej stránke pomáhajú zákazníkom pohodlný prehľad o všetkých detailoch. Vďaka tomu sa nemusia vracať späť, aby našli nejaké informácie.

Nevýhody

Pohlcujúce informácie: Obmedzenie zobrazovania všetkých informácií na jednej stránke má tendenciu ohroziť užívateľsky prívetivé rozhranie. Zákazníci sú často zmätený, alebo ohromený niekoľkými blokmi/kartami umiestnenými na stránke.

Overovanie poskytnutých informácií: S viacstránkovou pokladňou je kontrola poskytnutých informácií o produktoch jednoduchšia pred konečným potvrdením objednávky. Na jednostránkovej pokladni môžu zákazníkom chýbať niektoré dôležité detaily, alebo môžu pociťovať ťažkosti pri výbere iných produktov. Toto môže dokonca viesť k opusteniu nákupného košíka bez dokončenia objednávky.

Viacstránková pokladňa

Výhody

Možnosť nájsť problém: Predpokladajme, že zákazník vyplní údaje na prvej stránke pokladne a na druhej stránke nákupný košík opustí. Nástroj Google Analytics takto môže ľahko zistiť, ktorá stránka v konečnom dôsledku zabíja nákupný proces. Naproti tomu pri jednostránkovej pokladni môže jedine informovať len o tom, že zákazník opustil nákupný košík, ale nedodá žiadne aktuálne informácie.

Čisté rozloženie: Rozdvojenie informácií na viacnásobnom rozložení uprednostňuje čistý obraz o procese kontroly. Zákazník nájde krátke informácie na každej stránke, čo ho motivuje aby pokračoval ďalej.

Platobná brána tretej strany: Integrácia niekoľkých platobných brán občas vyžaduje pridanie ďalšej stránky, aby mohla platba v konečnom dôsledku prebehnúť (PayPal a iné platobné brány).

Veľkoobchodný proces: Obchody podporujúce veľkoobchodný proces vyžaduje, aby informácie o zákazníkoch boli vyplnené na skorších stránkach predtým, než sa rozhodne o celkovej sume zľavy.

Viacnásobné objednávky: Ústretové rozlišovanie objednávky na viacerých stránkach  ľahšie zaznamenáva informácie o zákazníkovi a zefektívňuje nákupný proces. Napríklad: darčekové objednávky na rôzne adresy, špeciálne objednávky s možnosťou požiadaviek, hromadné objednávky, atď.

Nevýhody

Dĺžka stránky: Zákazníci sa často cítia sklamaní, keď počas dokončovania nákupného procesu objavia viacstránkovú pokladňu. Je to bežné ľudské správanie stratiť trpezlivosť pri vypĺňaní informácií na viacerých stránkach. 

Vaše konečné rozhodnutie

Na konci ste to vy, kto si musí vybrať ten najlepší prístup do vašej pokladne. Nechoďte s prúdom. Neexistuje žiadna pevná cesta k optimálnej stránke vašej pokladnice. Rozhodnutie závisí len na vašich obchodných cieľoch a zámeroch. Ak chcete zlepšiť vaše predajné čísla, potrebujete užívateľsky príjemné a rýchle dokončenie objednávky.