Bez čoho sa nezaobíde kvalitný e-shop?

 

 

 

 

 

 

 

 

Mnoho ľudí premýšľa nad predajom online. Na internete nájdeme v súčasnosti nespočetné množstvo e-shopov. Ako vyzerá ten kvalitný? Dostať svoj obchod na internet nie je tou najťažšou vecou. Ako si však prilákať návštevníkov a premeniť ich na potencionálnych zákazníkov?

 

Čo robia úspešné e-shopy?

 1. Recenzie sú presvedčivé

Dajte svojmu zákazníkovi priestor, aby sa k vašim produktom vyjadril a dal tak najavo svoju spokojnosť alebo nespokojnosť. Takto budú vaše produkty overené treťou stranou a u ďalších potencionálnych zákazníkov to vyvolá pozitívne pocity, že je produkt dobre predávaný. Navyše zákazníci sa rozhodnú skôr na základe skúseností ostatných ľudí, než na základe krátkych popisov produktu.

Štatisticky je overené, že recenzie majú na svedomí nárast predaja až o 18%. Zároveň je známe, že až 58% spotrebiteľov uprednostňuje stránky, ktoré ponúkajú recenzie a zákazníci, ktorí čítajú recenzie, majú o 6% vyššiu priemernú hodnotu objednávky, než tí, ktorí recenzie ignorujú.

 

 

2. Kvalita fotografií je na nezaplatenie

Obrázok vášho produktu je zrejme prvá vec, ktorú si zákazník všimne a bude jej venovať pozornosť. Dbajte na to, aby boli vaše produktové fotografie, zaujímavé, originálne ale najmä kvalitné. Bude to pôsobiť maximálne profesionálnym dojmom a produkt bude ešte viac vyzdvihnutý. Vhodné je nafotiť produkt ako taký, ale aj napríklad proces, pri ktorom ho používate. To zaujme ešte viac. Chcete ponúkať šperky? Odfoťte, ako najlepšie a pri akých príležitostiach vyniknú.

 

3. Miesto pre platbu musí byť jednoznačné

Pokladňa je zrejme posledné miesto, ktoré zákazník na vašom e-shope navštívi. Ak chcete zvýšiť počet konverzií a predajov, zjednodušte stránku pre platby čo najviac. Dávajte si pozor na to, aby to bolo prehľadné a čo najviac jednoduché. Čím menej komplikácií tam budete mať, tým je väčšia pravdepodobnosť, že zákazník nakúpi spokojne a bez stresu.

Prinášame vám zopár tipov, ako čo najviac zjednodušiť a zefektívniť platby:

 

  • K dispozícii bude niekoľko spôsobov platby
  • Nenúťte ľudí k registrácii
  • Dbajte na to, aby sa vedeli chyby jednoducho opraviť
  • Nepýtajte sa zákazníkov na zbytočné informácie
  • Bezpečnostné certifikáty upokoja ľudí

 

4. Celkový dizajn rozhoduje

Existujú štúdie, ktoré hovoria o tom, že až 42% zákazníkov si zakladá na celkovom dizajne webovej stránky. Zároveň až 52% zákazníkov nenavštívi váš web znovu, ak je celková estetika zlá.

Profesionálne navrhnutý internetový obchod môže byť veľmi úspešný. Celkový dizajn dodáva na dôveryhodnosti a je to výborný spôsob, ako poukázať na osobnosť značky.

 

 

 

5. Navigácia pre zákazníkov  

Ľudia, ktorí nakupujú online, tak robia často aj kvôli pohodliu. Je preto dobré mať e-shop, kde budú dobre zorientovaní. Takto sa budú cítiť ešte pohodlnejšie. Efektívne kategórie či filtračné a vyhľadávacie systémy jednoznačne fungujú.

 

6. Copywriting premieňa ľudí na platiacich zákazníkov

Vaše popisy produktov fungujú ako vaše obchodné sily. Dajte si záležať na tom, aby ste mali kvalitné texty, ktoré budú nie len gramaticky ale aj štylisticky správne. S tým vám pomôžu skúsení copywriteri, ktorý dajú vašim textom hodnotu a štýl.