Obsah je pre online svet dôležitý

Obsahové možnosti v online svete sú dnes nespočetné. Blogy, články, e-knihy, infografiky, aktualizácie sociálnych médií. Toto všetko sa nám ponúka. Ako ale vytvoriť kvalitný a efektívny typ obsahu a prečo doňho investovať?

Online svet však ponúka množstvo reklám, popri ktorých je ťažké získať si pozornosť čitateľov. V posledných rokoch sa mení spôsob, akým ľudia nakupujú a vyberajú značky a disciplína marketingu bola nútená sa meniť. Ľudia chcú totiž materiál, ktorému môžu veriť. A práve tu je dôležitý obsah. Ak je vhodný, umožní vám spojiť sa so svojimi zákazníkmi skutočne jedinečným spôsobom. Obsah vytvára dôveru a informuje čitateľov a preto si vyžaduje čas na prípravu. Správne, relevantné a informatívne texty môžu mať významný vplyv aj na vašu spoločnosť.

Prinášame vám zopár výhod investovania do skvelého on-line obsahu.

1. Vysoká návratnosť investícií

Už jeden viditeľný kus obsahu môže zvýšiť práve viditeľnosť značky a dobrú povesť. Prichádzajúca návštevnosť je veľkým plusom a kvalitný obsah zlepší mieru zadržania zákazníkov na stránke a navýši počet konverzií.

2. Podporujte ostatné stratégie

Obsah dokáže podporiť marketing všade tam, kde sa len dá. Napríklad ak investujete do SEO, dobrý obsah vám pomôže zvýšiť poradie vyhľadávania a zvýšiť viditeľnosť. Rozvíjanie na sociálnych sieťach taktiež prináša isté výhody. Ak máte kvalitný obsah, máte čo zdieľať a zabezpečíte si tak vyššiu viditeľnosť medzi čitateľmi.

3. Diverzifikujte svoju prítomnosť online

Ak sa už rozhodneme investovať do obsahu, spôsoby akými ho publikujete sú neobmedzené. Môžete si vytvoriť blog, vlastné infografiky, vyvíjať videá, publikovať návody a pod. Stačí prijať vašu obsahovú stratégiu a urobiť to jedinečne pre vašu spoločnosť.

4. Je to lacné

Aj ten najlepší obsah je stále lacnejší v porovnaní s inými formami marketingu a digitálneho materiálu. Na základe toho predstavuje obsah minimálny potenciál straty. Vo všeobecnosti platí, že čím viac času, prostriedkov a úsilia ste vložili do svojho online obsahu, tým väčší výnos si uvedomíte.

Navyše obsah môže byť opätovne umiestnený. Napríklad blogový príspevok sa môže stať sériou tweets, alebo ebook môže byť transformovaný do série kratších blogových príspevkov.
Na rozdiel od reklám s platbou za kliknutie alebo podobných foriem umiestnení, neexistuje žiadny spôsob, ako stratiť obsah len preto, že prestanete platiť, najmä keď propagujete a znovu používate obsah, ktorý ste už dlho platili.


Ktoré typy obsahu majú najvyššiu návratnosť investícií?

Keď je už jasné, prečo investovať do obsahu, pozrime sa na niektoré jeho formy.

1. Blog

Blogy sú v súčasnosti veľmi populárne. Ľudia sem investujú svoje marketingové rozpočty a robia to z dobrého dôvodu. Blogové príspevky totiž môžu odpovedať na otázky spotrebiteľov a poskytnúť ďalší prehľad o zložitých témach. Čím lepšie ste schopní identifikovať a odpovedať na kľúčové otázky, tým je pravdepodobnejšie, že vaše príspevky sa stanú takým obsahom, s ktorým sa budú ľudia znova a znova spájať. To je jedným zo základných kameňov vášho digitálneho marketingu.

2. Infografika

Infografika je vizuálne stvárnenie informácií ale aj dát. Môže to byť mapa, nákres ale aj piktogram. Dnes už poznáme rôzne druhy infografiky. Takto spracovaný obsah, je pre čitateľa a spotrebiteľa príťažlivý. Vizualizované dáta sa totiž rýchlo šíria. Aj obyčajnú a suchú informáciu môžete zmeniť na atraktívnu inforgrafiku. Ak je urobená inteligentne, vtipne a pekne, môže sa stať na internete hitom. Ľudia ju takto budú zdieľať prostredníctvom sociálnych médií a rýchlo sa rozšíri.

3. Videá

Významnú časť návštevnosti webových stránok a spotreby médií tvorí práve vyhľadávanie video obsahu. Ľudia trávia množstvo času sledovaním živých vysielaní a takisto aj tradičných videí. Video bude podľa prieskumov do konca roka predstavovať 74% celkovej návštevnosti webových stránok a viac ako 80% celkovej návštevnosti webu do roku 2020. Je zistené, že 4 krát toľko spotrebiteľov by si radšej pozrelo video o produkte, než by si o ňom malo čítať v príspevkoch. Video je relevantným a lukratívnym typom obsahu, do ktorého sa oplatí investovať. Je nie len populárny, prispôsobiteľný ale pomerne rýchlo podporovaný.


Užitočné rady pred investíciou

•    Presvedčte sa, že všetko, čo si vyberiete, je relevantné pre vašu značku. Ak chcete využívať sociálne médiá, uistite sa, že vaša cieľová skupina navštevuje sociálne siete.
•    Buďte trpezlivý. Obsahový marketing nie je hra cez noc. Dajte mu čas na dosiahnutie potrebných výsledkov.
•    Neoslovujte lacných autorov. Dostanete to, za čo si zaplatíte. Skúsení autori obsahov si zaslúžia každý cent.
•    Nezachytávajte jeden formát. Obsah je rôznorodý.
•    Nechoďte na slepo. Než sa rozhodnete investovať do obsahu, mali by ste mať jasnú predstavu o tom čo chcete a prečo to chcete. Musíte si premyslieť, aký má mať váš obsah zámer a čo má v spotrebiteľoch vyvolať. Ak si najmete profesionálny tím, bude to môcť prekonzultovať s vami.
•    Čím lepšie definujete vašu stratégiu na začiatku, tým úspešnejšia bude na konci.